Forum www.choragiewjakubawejhera.fora.pl Strona Główna
FAQ :: Szukaj :: Użytkownicy :: Grupy :: Galerie  :: Profil :: Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości :: Zaloguj  :: Rejestracja


strona

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum www.choragiewjakubawejhera.fora.pl Strona Główna -> Pytania i Odpowiedzi
Autor Wiadomość
Przeml




Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 12:16, 17 Sie 2011 Temat postu:

To jest tak że mamy 1 GB przestrzeni i jest on na zdjęcia i filmy.
Zależy teraz jakie zdjęcia będziemy wrzucać:
rozmiar oryginalny zajmuje bardzo dużo miejsca, potem jest do wyboru rozmiar po dłuższym boku 1600px, który zajmuje mniej więcej 300 kb, a więc na jednym koncie mieści się około 3500 zdjęć.
Jest również do wyboru rozmiar po dłuższym boku 1024 px, i wtedy na jednym koncie zmieści się około 10000 zdjęć. Plusem jest też szybkie przeglądanie takiej galerii.

Moja drużyna korzysta z tej ostatniej opcji i póki co mamy zajętą niecałe 1/3 przestrzeni i porządnie udokumentowane 2,5 roku działalności.

Więc na pewno wystarczy Wink A jak nie to założy się drugie konto Razz
A jak ktoś będzie chciał mieć zdjęcia w lepszej rozdzielczości, to po prostu uderzy do osoby która te zdjęcia robiła Wink

Co do YouTuba, to tam nie ma ograniczenia przestrzeni dyskowej, ale tam powinniśmy wrzucać raczej kompilacje i filmy zmontowane już.
A takie z treningów, do podglądu to raczej na Picasę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chris
Administrator



Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:35, 17 Sie 2011 Temat postu:

Rozumiem ... czyli fotki na picasie fizycznie raczej służa do przeglądania ich w necie niz ściągania. Roznice miedzy chomikiem a picasa są take ze chomiku (jak ktos chce) moze wrzucac fotki w pelnej rodzielczosci bo nie ma ograniczeń w dysku a jedynie zeby ja ściągnac 1 G kosztuje 2 zł ( tyle moze kosztowac bilet zeby odebrac płtyke z foto:P ) stad spokoje przy sredniej 3mb od zdjecia 333 fotki ściagnie sobie luzem (zalozmy z jednej imprezy) chyba ze zadowala go wielkosc 1024 px co podjerze odpowiada 850kb od fotki.Jesli chodzi o szybkośc transferu to razej zalezy od neta, skoro obracamy fotkami w necie majaca 850 kb to szybciej ja sciągniemy niz 3mb.Coś za cos. Chomik jest dyskiemj,jak padnie dysk stancjonarny to wiemy ze takie same fotki mamy w necie.

Lubimy mieć filmiki z treningów pod ręką nawet jak nie ma neta czy tylko do podglądu?

Aaa jak np z ebookami, wsumie troche się ich zaraz porobi szczegolnie jak dotkniemy literatury dot. mody polskiej,ubiorów, wykrojów itd ( ku woli ścisłosci własnie na chomiku jest ich sporo i bywaja nie małej wilkosci)

I wsumie lecimy z tą picasą ? program juz mam ^^


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Chris dnia Śro 14:48, 17 Sie 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przeml




Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 18:54, 17 Sie 2011 Temat postu:

Dla mnie Picasa to przede wszystkim wygodna i przejrzysta galeria zdjęć.
A filmiki i inne ebooki, jasne, można trzymać na chomiku, albo ściągać od innych, jako ja czynię Wink

W takim razie dziś zakładam galerię, a hasła wyślę Krzyśkowi, Pułkownikowi i Januszowi.
Przez nie też będzie można wrzucać zdjęcia na przykład z Vivat Vasy Wink

Tylko proszę pamiętać o rozmiarze: 1024 px
1) Jeśli wrzucacie zdjęcia przez przeglądarkę to musicie je wcześniej zmniejszyć sami.
2) Jeśli wrzucacie przez program Picasa 3, to po kliknięciu udostępnij i zalogowaniu się, można wybrać rozmiar docelowy <- ZALECAM TĘ OPCJĘ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cjasiu




Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia

PostWysłany: Sob 20:28, 20 Sie 2011 Temat postu:

A jaki jest patent na powrót z galerii na stronę bo nie potrafię do tego dojść , moje zdanie na temat zdjęć :
Galeria na stronie powinna być w starej formie na wydarzenie ok.20 do 30 zdjęć najlepszych wybranych ze wszystkich dostępnych i odnośnik chcesz zobaczyć więcej i link do naszej galerii na Picassa gdzie są umieszczone wszystkie dostępne .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przeml




Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 15:24, 21 Sie 2011 Temat postu:

Akurat z powrotem na stronę to niestety nie ma tam linka bezpośredniego...

Co do zdania Janusza, to wydaje mi się ono rzeczywiście rozsądne, choć ja nie wrzucałbym aż 20 zdjęć, bo to spowalnia wczytywanie ich na stronie.
Raczej około 10 zdjęć na stronie w galerii z danego wydarzenia, a reszta na Picasie grupy. I link do niej z galerii.
Podoba mi się ten pomysł, i jego wdrożenie jest bardzo proste i szybkie, bo mam zachowane kopie strony Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartec




Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia

PostWysłany: Nie 20:51, 21 Sie 2011 Temat postu:

Tak, też uważam to za dużo lepsze rozwiązanie.

Kolejną rzeczą godną rozważenia jest umieszczenie czegoś w stylu "Newsy". W postaci kolejnej zakładki, lub po prostu na stronie głównej(preferuję), gdzie jest dość sporo nie zagospodarowanego miejsca.
Pozwoli nam to pokazać że działamy aktywnie, ciągle się rozwijamy i zmotywuje nas samych aby częściej zaglądać na chorągwianą stronę( a przynajmiej mnie Smile ).
Pozatym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cjasiu




Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia

PostWysłany: Nie 21:49, 21 Sie 2011 Temat postu:

A tu podaję wersję naszego Kalendarium na miesiąc wrzesień

01-05.09.1612 Walki J.K.Chodkiewicza o Moskwę
06.09.1580 Wojsko Królewskie zdobywają Wielkie Łuki
08-10.09.1698 druga bitwa pod Podhajcami udaremnia Tatarom grabieże
12.09.1683 Jan II Sobieski zwycięża Turków pod Wiedniem
14-25.09.1660 bitwa pod Lubarem w wyniku której Potocki i Lubomirski zmusza do odwrotu połączone wojska Moskiewskie i Kozackie
16-17.1648 bitwa pod Starym Konstantynowem
17.09.1655 Jakub Wejher uniemożliwia desant wojsk szwedzkich w Pucku
20-23.09.1648 Ucieczka Regimentarzy i panika w obozie doprowadz do klęski wojsk polskich pod Piławcami
23.09.1604 J.K.Chodkiewicz pobił wojska szwedzkie pod Białym Kamieniem
24.09.1621 Na zamku w Chocimiu obleganym przez Turków umiera J.K.Chodkiewicz
27.09.1605 Wielkie zwycięstwo J.K.Chodkiewicza nad Szwedami pod Kircholmem
Proszę o uwagi jakieś daty tak aby można to opublikować na początku września


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chris
Administrator



Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:26, 21 Sie 2011 Temat postu:

Też tak pomyślałem o tym zeby na samej stronie był np: link do bloga gdzie moznaby wrzucać info w postaci ostatnich ,,wieści'': info o spotkaniach,treningkach co lepsza zeby mógł to zrobić kazdy z nas i było to widoczne publicznie itd. Bloga wg słowa założył Piotrek na dobroni.pl aleee szczegółów nie znam.

Jak mamy rozumieć to kalendarium?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cjasiu




Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia

PostWysłany: Pon 13:03, 22 Sie 2011 Temat postu:

Rozmawialiśmy w maju o tym aby stworzyć kalendarium wydarzeń historycznych od Unii Lubelskiej do końca XVII w w cyklu miesięcznym które co miesiąc będziemy zmieniać . Zgodnie z zaleceniami Dareckiego aby na stronie było więcej tekstów . Przedstawiam wersję roboczą na wrzesień

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cjasiu




Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia

PostWysłany: Nie 14:06, 28 Sie 2011 Temat postu:

I co z tym kalendarium proszę o uwagi pomysły krytyki itp..
czy pracować nad dalszymi miesiącami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przeml




Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 21:54, 31 Sie 2011 Temat postu:

Ja sam jeszcze myślę o tym kalendarium, bo myślę nad jego celem. Znaczy komu ma służyć?
Bo jeśli propagowaniu historii poza chorągwią, to myślę że to ciekawy pomysł.
W ogóle to ja myślałem o kalendarium bardziej obecnym, to znaczy co robimy i co mamy zamiar robić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chris
Administrator



Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:32, 01 Wrz 2011 Temat postu:

Hmmm ... kalendarium wsumie mozemy rozumiec na rozne sposoby

1. ze w gornej czesci strony glownej jest rodzaj jednego zdania/adnotacji - jest to czesto wykorzystywane jako info o imieninach. (moze da sie to zaumatyzowac?)


2. na stronce pojawia sie kratownica/kalendarzyk, wyczernione daty a po najechaniu na nich pojawia sie info.

Gdzies ten temat odnosnie ,,newsow'' byl poruszany . Moim zdaniem to super pomysl.Kwestia jak to zrobic zeby moc to uzupelniac bez koniecznosci bycia administratorem strony?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przeml




Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 16:29, 01 Wrz 2011 Temat postu:

Ad. 1.
Da się zrobić bez większych kłopotów

Ad. 2.
Da się zrobić bez większych kłopotów, ściągnę odpowiedni skrypt, podobnego używam na stronie drużyny.

Ad. 3.
Newsy - bez problemu, mam skrypt nie mojego autorstwa, sprawdzony na innej stronie mojej. Kwestia instalacji i dania uprawnień. Wtedy na stronie jest link do logowania się dla redaktorów newsów i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przeml




Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:39, 06 Wrz 2011 Temat postu:

Dobra trochę się pobawiłem stroną.

Pod banerem są wyświetlane wydarzenia, jeśli dla danego dnia nie ma takowego, to pojawia się brak wydarzeń (równie dobrze że być nic). Kwestia tła, stylu tego zdania do uzgodnienia.
Skrypt opiera się na skrypcie imienin Razz

Jest podstrona "Kalendarium", gdzie jest w tabeli to co wcześniej p. Janusz wysłał tu na forum.
Do uzgodnienia czy zostawiamy.

Zainstalowałem też system newsów: PSNews. Korzystam z niego na innej stronie, i jest prosty i zgrabny. Nie kombinowałem specjalnie Wink
Do uzgodnienia jak ostatecznie ma to wyglądać, i gdzie ma być. I czy w ogóle ma być Razz

Proszę o komentarze (niekoniecznie na stronie, bo można w newsach dawać Razz )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chris
Administrator



Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:28, 07 Wrz 2011 Temat postu:

Czy wstawiać newsy moze kazdy z nas ? jak to jest?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum www.choragiewjakubawejhera.fora.pl Strona Główna -> Pytania i Odpowiedzi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5


Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB (C) 2001, 2005 phpBB Group
Theme Retred created by JR9 for stylerbb.net Bearshare
Regulamin